Voor de meeste bedrijven is het pro-actief werven van nieuwe omzet een must. We verliezen namelijk soms klanten en het is strategisch niet wijs om te veel afhankelijk te zijn van ‘willekeurige’ spontane aanvragen. Hierbij kan gedacht worden aan ‘laag hangend fruit’ (slapende vroegere klanten) of prospectie (totaal nieuwe klanten).
In beide gevallen gaat het erom contact op te nemen met het oog op het bekomen van een afspraak.
Deze zeer nobele activiteit vormt dikwijls een probleem. Enerzijds weten veel verkopers niet hoe omgaan met deze uitdaging, en doen ze het niet of ze doen het volledig fout. Anderzijds associeert de typische Vlaamse verkoper deze prospectieve actie dikwijls met hard sell en of opdringerigheid. Het één voedt natuurlijk het andere!
Doelgroep :
- alle verkopers, evenzeer wie niet naar nieuwe klanten hoeft te jagen
- sales managers
Programma: halve dag
- De mentale instelling : verkopen of een afspraak bekomen
- De openingsscript
- Omgaan met de klassieke bezwaren
- Praktijktips voor het overwinnen van telefoon-aversie
- Beheer van de prospectie-resultaten
U wenst een offerte voor een in house sessie :
klik hier
Inschrijving op de open sessie/per persoon : 275€+btw, all in catering inbegrepen
Reserveer vrijblijvend een plaats op de volgende open sessie :