Francis Herssens, is Licentiaat in de Toegepaste Economische Wetenschappen, UFSIA. Hij bekleedde directieposities als Bestuurder in de Ford Motor groep onder andere als Algemeen Commercieel Directeur België/Luxemburg, Marketing Manager België en Verkoopdirecteur B2B Benelux.

    Hij was voordien actief in vier bedrijven van de Ford groep in België, UK (2 jr) en Nederland, in disciplines zoals credit en leasing, boekhouding, thesaurie, bedrijfsbeleid, vorming, logistiek, klantentevredenheid, retail strategy, advertising, marketing, sales promotion, area manager/dealerbeheer op retail vlak, remarketing en bijna nieuwe occasies, kort en lang termijn verhuur/leasing, marketing-systems en verkoopafgevaardigde B2B.
    Hij volgde verschillende bijscholingen bij de Belgische Kamer van Rekenplichtigen (fiscaliteit) en het VEV (marketing). Ook volgde hij tal van cursussen op het vlak van persoonlijke vaardigheden, project management, kwaliteitsprogramma’s (zoals 6-Sigma) en klantentevredenheid in België, UK en USA.

    Sinds 2002 is hij zaakvoerder van Herssens Mentorship bvba, later eveneens van SAMAC bvba. Het is namelijk net zijn multi-disciplinaire loopbaan die hem toen inspireerde, om de business unit herSSenS° op te richten.

    Zijn toegevoegde waarde ligt hem in het laten samenkomen van verkoop, marketing, bedrijfsbeleid en menselijke prestaties in complexe business omgevingen.

    Hij is actief in het re-engineeren én in het implementeren, van werkbare en resultaatgerichte commerciële plannen. Effectiviteit in functie van uw productiviteit – met de mens ‘centraal’ - zijn de kern van zijn benadering. Concreet begeleidt hij bedrijven in verkooptechnieken, onderhandelingstechnieken, salesmanagement, persoonlijke vaardigheden en merge/change/transitie-oefeningen. Alle programma's zijn geschreven op basis van honderde real life observaties en coachings op het terrein.

    Hij is drietalig, met Nederlands en Frans als moedertalen. Tevens heeft hij jaren in London gewerkt en gewoond. Dit laat hem toe coherente programma’s uit te werken voor organisaties in de drie talen.
    Francis is op vraag gastspreker, en brengt op een begeesterende wijze tal van praktische en concrete onderwerpen voor uw medewerkers.
     


    Francis Herssens is ook actief als gastspreker en auteur/co-auteur:
    • De firmawagen, een effectieve motivator? (Fleet & Business)
    • Work at home in volle opmars (Fleet & Business)
    • Verkoopaversies (Fleet & Business)
    • Work at home is een samenwerking (Fleet & Business)
    • Gastspreker bij ADM werkgroep Telewerk omtrent: ‘Telewerk, ook en vooral een HR uitdaging’
    • Gastspreker bij de Kamer Van Koophandel Antwerpen (Plato): ‘Vijf redenen waarom Verkoopprospectie in KMO’s mank loopt’
    • Gastspreker bij de Vlaamse Kamer voor Ingenieurs (VIK) met het thema: ‘Wat Playboys en B2B-Verkoopprospecteurs gemeen hebben?’
    • Docent voor de Kamer Academie (Kamer van Koophandel Antwerpen-Waasland) – ‘Omgaan met veranderingen in KMO’s’
    • Gastspreker bij de Vlaamse Kamer voor Ingenieurs (VIK) met het thema: ‘Twaalf stappen om beter (aan inkopers) te verkopen’
    • 5 handboeken (Uitgeverij De Boeck) : Vakliteratuur/schoolboeken omtrent verkoopvaardigheden
      • “Operationele Offerteopvolging”
      • “Telefonisch maken van Afspraken”
      • “Klantenbehoeften ontdekken"
      • “Prijsonderhandeling”
      • “Overtuigend Overkomen”
    • Gedurende 5 jaar maandelijkse redactionele artikels (meer dan 60) in KMO-Insider Magazine (maandelijkse oplage 18.000ex), gebaseerd op dagdagelijkse terreinobservaties van tendenzen in de markt
    • Rotary lezingen omtrent Persoonlijke Coaching